Projektit

MM 2017

– 2017 MM-kisayhteistyö Lahden klubien kesken.

LUMATE-hanke

LUMA-verkosto on Helsingin yliopiston matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan koordinoima sateenvarjo-organisaatio LUMA –keskus Suomi. Tavoitteena on tukea lasten ja nuorten kiinnostusta matematiikkaa, luonnontieteitä, tietotekniikkaa ja teknologiaa kohtaan.

Esimerkkinä LUMATE -hanke, jota klubimme on tukenut

Esi- ja alkuopetuksen opettajat kokivat epävarmuutta ja osaamisvajetta robotiikan ja koodaamisen opettamisessa.  Lahden Rotary klubin ja RD 1390 piiriapurahan turvin hankittiin ohjelmoitavia BeeBot robotteja ja järjestettiin koulutuksia. Roboteilla voidaan opettaa koodaamisen perusteita jo 3-4 ikävuodesta ylöspäin. Robotit ovat päiväkotien ja koulujen vapaasti lainattavissa ja ovat olleet hyvin suosittuja.

Lisätietoja LUMA -keskuksesta ja LUMATE -hankkeesta klubimme jäseneltä, PHLUMA-keskuksen johtaja FT Jarkko Lampiselkä, jarkko.lampiselka@helsinki.fi

ROTARY miljoonahaaste

Kirje kummilapselta 2016